Онлайн игра копатель 2 гта5 играть на ĞºĞ¾Ğ¼Ğ¿ÑŒÑŽÑ‚ĞµÑ€Ğµ продажа пилонов алматы форсаж 7 играть играть онлайн Russian Racing гонки играть онлайн гта 5 винкс феи играть онлайн автоэлектрик алматы автоэлектрик выезд алматы

Sipariş Telefonları:


0 216 671 98 99 / 0530 498 56 56

Table \'./cemildemirbas_stajerinyeri/jos_fb_whoisonline\' is marked as crashed and should be repaired SQL=INSERT INTO jos_fb_whoisonline (`userid` , `time`, `what`, `task`, `do`, `func`,`link`, `userip`, `user`) \n VALUES (\'0\', \'1490596719\', \'SMMM STAJA BAŞLAMA-MALİYE DERS NOTLARI\',\'\',\'\',\'view\',\'http://www.stajerinyeri.com/index.php?option=com_fireboard&catid=4&func=view&id=541&Itemid=54\', \'54.161.227.32\', \'0\')
FireBoard
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi
Lütfen Giriş ya da Kayıt.    Şifrenizi mi unuttunuz?
EN ALT Cevapla Beğenilen: 0
BAŞLIK: SMMM STAJA BAŞLAMA-MALİYE DERS NOTLARI
#541
caner (Yönetici)
Yönetici
Gönderiler: 83
graphgraph
Şu An Sitede Kullanıcı bilgilerini görmek için tıklayın
SMMM STAJA BAŞLAMA-MALİYE DERS NOTLARI 4 Yıl, 9 Ay önce Başarı: 0  
Fizyokrasi: Bu akım liberalizmin öncüsüdür. 18yyda Fransada geliştirilmiştir.
- Toplum hayatını yöneten doğal bir düzenin varlığına inanırlar. Bu yüzden ekonominin akışını bozmamak için devlet müdahalesini asgari isterler.
- Devlet harcamaları az olmalıdır. Borçlanmayı istemezler.
- Tek ve dolaysız vergiyi savunurlar.
Klasik Liberal Görüş: Kurucusu A.Smith. Temel görüş; Bırakınız yapsınlar.
- Devletin ekonomiye karışması minimum olmalıdır. Ekonomik etkinlikler piyasa ekonomisi tarafından yerine getirilmelidir.
- Bayındırlık projeleri özel teşebbüsün üzerindedir bu yüzden devlet karşılamalıdır.

A.Smith’e göre Toplumun ihtiyaçları 2ye ayrılır;
- I.Derece ihtiyaçlar; Devlet tarafından karşılanan milli savunma adalet diplomatik hizmetler.
- II.Derece ihtiyaçlar; Özel ekonomi tarafından yeterince karşılanamadığı zamanlar devletin karşılaması gereken sağlık milli eğitim bayındırlık hizmetleri

Keynesyen Görüş: 1929 ekonomik buhranından sonra Keynes yeni bir kuram geliştirmiş ve Çağdaş ekonominin temelini atmıştır.
- Devlet ekonomiye müdahale etmelidir.
- Maliye politikasını savunmuş ve kamu kesiminin genel ekonomi içinde payı artmıştır.
- Ekonomi kendi kendine düzelemez işsizlik yüksektir ve tam istihdamı sağlayacak önlemler alınmalıdır.
- Keynes’le birlikte mali araçlar (kamu harcamaları vergiler borçlanma ve bütçe) ekonomik sosyal ve siyasal amaçların gerçekleştirilmesinde müdahale aracı olarak kullanılmaya başlanmıştır.

• Modern maliye ilminin dayanağını Müdahaleci devlet oluşturur.

KAMU MALİYESİNİN GÖREVLERİ

Ortak mal kaynaklar: Mal varlığı hakları bazı mallarda hiçbir bireye veya gruba verilmeyebilir (Hava deniz vs.). Bu tür malların faydasından tüm bireyler sınırsız faydalanırlar. Fakat bir sorun çıkmaktadır; Kısıtlama olmadığı için aşırı kullanım sonucu mal kaynağı zarar görmektedir (Ortakların trajedisi). Devletin görevi; Ortak malın kullanımını bireyler arasında ve zaman açısından tahsisi ayarlamaktır. Devlet zorlayıcı olmak zorundadır.
Kamu mallar: Bir bireyin kamu malını kullanması diğer bireyin onu kullanmasını engellemez. Örn: Ulusal güvenlik sokak aydınlatması vs. Bu görüşte “bedavacılık” ortaya çıkar. Kamu mallarının üretilmesinden kamu kesimi sorumludur.
Yarı kamusal mallar (Karma mallar): Bazı kamusal mallarda kısmen rekabet olabilir ve daha önce o malı kullananların elde ettikleri faydaları azaltabilir. Bu duruma “sıkışıklık” denir.
Bir malı kullanmak için daha fazla bireye izin vermenin fırsat maliyeti veya o malı daha önce kullananların faydalarındaki azalmaya “sıkışıklık maliyet” denir.

KAMU HARCAMALARI VE SINIFLANDIRILMASI

Kamu harcamalarının ekonomik sınıflandırması;
a- Gerçek harcamalar: Toplam talebin bir öğesini oluşturan ve bu niteliği ile cari dönem üretimi ya da fiyat düzeyini etkileyen harcamalardır.
- Cari üretimden devletin pay alabilmek için ödediği fiyat niteliğini taşır.
- Devletin toplumsal ihtiyaçları karşılayabilmek için mal ve hizmet alımına yönelik yaptığı harcamalardır.
1- Cari harcamalar: Kısa dönemde doğrudan üretimi arttırıcı etkisi olmayan ve faydası bir dönemli sınırlı olmayan harcamalardır. Örn: Personel giderleri yolluklar vs
2- Yatırım harcamaları: Üretim gücünü doğrudan arttıran harcamalardır. Örn: Makine Yapı-tesis-onarım gibi

b- Transfer harcamaları: Cari dönem üretimine karşı devlet tarafından doğrudan bir talep yaratmazlar. Bazı kaynaklar devlet bütçesi aracılığı ile kişi ve kurumlar arası karşılıksız el değiştirir. Bu niteliği olan harcamalardır. Milli gelirde bir değişiklik yaratmazlar. Satın alma gücü sosyal gruplar arasında el değiştirir. (H.Brocher ve P.Tabatino). Örn: Kamulaştırma katılma payları transferler borç ödemeleri vs.
 
Kayıt Tutuldu Kayıt Tutuldu  
  Herkesin yazı yazması yönetici tarafından engellenmiştir.
EN ÜST Cevapla
Sistem: FireBoardGönderileri Masaüstünüze Alın